DWDD-vrouw (met bril) verzint haattweets in Volkskrant


Weet u waar ook veel gehaat wordt? Op Twitter! Je kunt als prominente Nederlander geen meninkje meer ventileren of de gewone mensen buitelen over elkaar heen om je onheus te bejegen op de social media. Voordeel is wel dat je daar dan weer eindeloos over kunt janken in de echte media, waardoor je dus twee keer de oogjes op je gericht hebt. Dit weet ook: zangeres Aafke. Aafke Romeijn is journalist én singer / songwriter en mocht daarom op 30 maart in De Wereld Draait Door verschijnen. In Volkskrant Magazine vertelt ze vandaag, 7,5 maand na dato over de Twitterhaat die je dan ten deelt valt (waarschuwing: het is niet niks):

In de taxi terug naar huis, na een optreden in De Wereld Draait Door, check ik de hashtag #dwdd op Twitter. Als ik turf, kom ik op ongeveer vijftig tweets die over mijn bril gaan. ‘Wie is die UIL?’ ‘Wie is die bitch met die bril???’, en het grappiger geformuleerde ‘Blanche van de Golden Girls heeft gebeld: ze wil haar bril terug’.

Zo… heftig.
Maar klopt het wel?

Vijftig tweets met hashtag #dwdd over de bril van Aafke. Wij tellen er om precies te zijn VIJF, waarvan één van Romeijn zelf. Dat maakt dus VIER haatttweets over De Bril, en alleen de ‘grappig geformuleerde’ is echt want zowel het woord ‘uil’ als ‘bitch’ vallen om precies te zijn nul keer.

Conclusies:
1. De Bril is niet langer bijzonder, Nederland is er aan gewend, verzin iets nieuws Aafke.
2. Ook verzonnen twitterhaat is twitterhaat, en als je een leuke insteek verzint (‘Omarm je haters! Ga thee met ze drinken!’, Aaf) mag je gewoon in de Volkskrant-glossy (Blendle link).


Geef een reactie